§ 1. Anvendelse 1.1) Disse vilkår gælder for alt samarbejde mellem Tourly I/S (CVR: 44704250) og Kunden, med mindre andet er aftalt med Kunden.
§ 2. Kommunikation 2.1) Al kommunikation med bindende vilkår mellem Tourly og Kunden kan ske via brev eller e-mail, med mindre andet er aftalt.
§ 3. Tilbud 3.1) Alle tilbud fra Tourly er gældende i 14 dage fra tilbuddets datering – dog kan tilbud afgives med anden frist, hvilket vil fremgå af tilbuddet. 3.2) Kunden kan acceptere et tilbud pr. e-mail. For nogle typer aftaler og licenser kræver Tourly tillige en underskrift på et fysisk dokument, før en endelig aftale er indgået.
§ 4. Konsulentbistand 4.1) Kunden er gjort opmærksom på og accepterer, at alle henvendelser til Tourly vil blive behandlet som anmodning om betalbar bistand, med mindre henvendelse kan henføres til en forudbetalt ydelse. 4.1.1) Henvendelser der alene drejer sig om oplysninger om priser eller anmodning om tilbud, der ikke kræver analyser eller anden bistand fra Tourly´s side, betragtes dog ikke som anmodning om betalbar bistand. 4.2) Bistand hos Kunden eller på en af Kunden anvist lokalitet afregnes pr. påbegyndt time. Starttidspunktet for bistanden er, når konsulenten kører hjemmefra og træder ind af døren, og sluttidspunktet er, når konsulenten er hjemme på kontoret. 4.3) Bistand via telefon, e-mail eller ved fjernopkobling afregnes pr. påbegyndt kvarter. Starttidspunkt er, når konsulenten påbegynder opgaven. Sluttidspunktet er, når supportopgaven er afsluttet. 4.4) Kørsel afregnes pr. påbegyndt kilometer. Udlæg til bro, færger, fly etc. refunderes af Kunden.
§ 5. Priser og betaling 5.1) Alle priser opgivet af Tourly er ekskl. moms, klargøring, installation, idriftsættelse og levering. 5.2) Betaling skal ske 8 dage efter fakturadato, med mindre andet fremgår af Kundens faktura, eller med mindre Tourly kræver forudbetaling. 5.3) Skal Tourly levere produkter indkøbt fra 3. part (hardware/software) vil disse produkter blive faktureret ved levering til Kunden eller Tourly. 5.4) Klippekort og serviceaftaler faktureres og betales af Kunden forud inden ibrugtagen. 5.5) Kunden skal foretage fuld betaling til Tourly, selv om en levering er udskudt på grund af Kundens forhold. 5.6) Tourly beregner sig et rykkergebyr på kr. 100,- ekskl. moms pr. rykker. 5.7) Ved forsinket betaling beregner Tourly sig en misligholdelsesrente på 2 % p.a. pr. påbegyndt måned. 5.8) Hvis Kunden har forfaldne ubetalte regninger, er Tourly berettiget til at suspendere enhver levering af yderligere produkter og ydelser til Kunden uanset art, indtil fuld betaling er sket. Tourly er også berettiget til at afbryde forbindelse til al Kundens hosting, indtil fuld betaling er sket. 5.9) Tourly har ejendomsforbehold til det solgte, indtil den fulde købesum er betalt. 5.10) Tourly er i tilfælde af manglende betaling berettiget til at hæve indgåede support-/serviceaftaler og øvrige aftaler helt eller delvis og kræve erstatning for alle tab.
§ 6. Dokumentation 6.1) Hvis Kunden har abonnement, serviceaftale eller klippekort hos Tourly, kan Kunden få tilsendt login-informationer af Tourly. 6.2) Tourly etablerer alene en dokumentation bestående af en række installationsoplysninger for Kunden, som Tourly kommer i besiddelse af som følge af udført konsulentbistand for Kunden. 6.2.1) Installationsoplysningerne vedligeholdes alene, hvis der sker ændringer som følge af konsulentopgaver udført af Tourly.
§ 7. Hosting/Cloud 7.1) Hvis Tourly påtager sig at hoste (drifte) 360 ture og/eller billeder. 7.1.1) Al hosting sker hos en af Tourly valgt underleverandør. 7.1.2) For al hosting gælder Tourly’s underleverandørers betingelser, som kan udleveres på forlangende. 7.1.3) Tourly kan ikke gøres ansvarlig for manglende tilgængelighed, som skyldes forhold uden for Tourly’s kontrol/forhold hos underleverandøren, som efter sædvanlige vilkår for hostingydelser ikke kan gøres gældende mod leverandøren. 7.1.4) Kunden er gjort bekendt med og accepterer, at manglende backup i nedetiden ikke er Tourly’s ansvar.
§ 8. Reklamation/fejl Der ydes ikke fortrydelsesret på serviceydelser (som fx fotograferinger), outlet-varer eller specialfremstillinger såsom:
- Udleverede fotografier Benyttelse af fortrydelsesretten forudsætter værende brugt og tages derfor ikke retur. Det samme gælder, hvis varen bærer præg af slid, slag, ridser eller andre brugsspor. Det er derfor ikke muligt at returnere billedramme, hvori der har været monteret billeder. Fortrydelsesretten gælder kun de varer, som returneres til sælger, og som herefter kan sælges videre uden tab.
§ 9. Tourly’s ansvar samt begrænsninger i ansvar 9.1) Tourly er erstatningsansvarlig efter dansk rets almindelige erstatningsregler for tab som følge af handlinger eller undladelser forårsaget af Tourly eller parter, som Tourly har ansvaret for; herunder Tourly’s leverandører med nedenfor anførte begrænsninger:
- Tourly er ikke erstatningsansvarlig for tab, der er opstået som følge af afbrydelser, forstyrrelser eller ændringer af offentlige netværk, elnet og/eller tjenesteydelser i forbindelse med foranstaltninger, der skønnes nødvendige af tekniske, vedligeholdelsesmæssige og driftsmæssige årsager eller er pålagt af myndighederne; medmindre Tourly har forsømt at begrænse ulemperne herved.
- Tourly er ikke erstatningsansvarlig for Kundens indirekte tab. Herunder, men ikke begrænset til tabt avance; produktionstab; tab som følge af, at Kunden ikke kan bruge en ydelse fra Tourly som forudsat af Kunden; tab som følge af at en aftale med tredjepart falder bort, misligholdes og lignende. Tourly er ikke erstatningsansvarlig for tab, som følge af ændring af indholdet af data modtaget eller afsendt fra Kunden, som skyldes transmissionsfejl.
- Tourly er ikke erstatningsansvarlig for tab som følge af uopfordret eller uønsket fremsendelse af data til Kunden eller som følge af Kundens tab af personlige data eller installeret software.
- Tourly er ikke erstatningsansvarlig for tab som følge af uvedkommendes adgang til Kundens data og/eller systemer.
- Tourly kan ikke holdes ansvarlig for Kundens overtrædelse af dansk lovgivning eller krænkelse af tredjeparts rettigheder i forbindelse opbevaring af data for Kunden.
- Tourly’s erstatningsansvar kan uanset årsagen til skaden/tabet, dog bortset fra tab forårsaget af forsæt/grov uagtsomhed fra Tourly’s ansattes side eller underleverandørers side, aldrig overstige et beløb svarende til Kundens løbende betalinger til Tourly de seneste 6 måneder forud for skadestidspunktet. 9.2) Erstatning ved køb af hardware/software er begrænset til prisen for det pågældende produkt.
§ 10. Force Majeure 10.1) Tourly kan ikke gøres økonomisk eller teknisk ansvarlig, når følgende omstændigheder indtræder efter aftalens indgåelse og hindrer eller udsætter opfyldelsen af aftalen: Omstændigheder som Tourly ikke kendte eller burde have kendt eller taget i betragtning, da aftalen blev indgået, og som Tourly ikke har nogen indflydelse på. Herunder, men ikke udelukkende, arbejdskonflikt, strejker, lock-out, voldsomt, usædvanligt eller sjældent forekommende vejrlig, afbrydelser af strømforsyning, leveringsvanskeligheder eller pludselig sygdom eller død, der medfører uventet fravær, brand, krig, rekvirering, beslaglæggelse, offentlige forskrifter, valutarestriktioner, oprør, uroligheder, mangel på transportmidler, mangel på energiforsyning, almindelig vareknaphed, mangler eller forsinkelse fra underleverandør som skyldes nogen af de i dette punkt nævnte omstændigheder eller omstændigheder i øvrigt. 10.2) Såfremt en aftales opfyldelse som følge af ovenstående bliver udskudt med mere end seks måneder, kan begge parter med fjorten dages skriftligt varsel ophæve aftalen.